Friday, December 19, 2014

A House, Haunted

We spent the night in a haunted house.  We didn’t have to.  No one forced us.  We’re not sure now why we did.

There were no horrifying apparitions.  No blood dripped slowly from the ceiling.  Nothing moaned or whispered.  No fingers clutched or trailed softly down the soft hairs along our arms.  The house was musty and damp, and we slept fitfully, fearfully, expectantly.

Nothing at all happened.

Except when we opened the door to leave and found only another hallway stretching off into the dark and distance, smelling of age and mildew.

We spend nights in a haunted house.


---

Part of the Advent Ghosts annual event at I Saw Lightning Fall.

6 comments:

Loren Eaton said...

Ha, perfect. No grue, no gore, no big dramatic confrontation. Just never-ending desperation in a dank, drab place. Love it to death, man.

TKM said...

I echo (down the hall) Loren's comment.

Unknown said...

Very nice!

strugglingwriter said...

Yeah, I love this one. What could be more horrifying than being trapped somewhere forever?

Johnny said...

This story reminds me of marriage...

Take heed kids!

Unknown said...

Canh chua cá lóc là món ăn từ lâu đã quen thuộc với người dân Việt Nam đặc biệt là ở vùng miền tây Nam Bộ, buổi trưa hè nắng nóng mà được ăn tô canh chua cá lóc, kèm với món cá lóc kho tộ thì mọi cảm giác mệt mỏi sẽ bay biến mất. Bep 247 sẽ hướng dẫn các bạn cách nấu canh chua cá lóc ngon thơm ngon hơn để bữa ăn gia đình thêm phong phú, hấp dẫn và giúp các thành viên trong gia đình đánh bay cái nắng nóng, mệt mỏi ngày hè nhé. Và một hương vị chua cay thơm ngon không kém gì món canh chua cá lóc đấy là món lẩu thái. Vào những buổi liên hoan tụ tập bạn bè hay những ngày trời se lạnh thì lẩu chính là sự lựa chọn số 1 và tuyệt vời nhất phải không nào. Nhắc đến Lẩu chắc hẳn là món quen thuộc ai cũng đã từng thưởng thức, lẩu là món dễ ăn và được nhiều người yêu thích nhất là lẩu Thái.
Lẩu thái mang một hương vị khác biệt không lẫn với bất kỳ món lẩu nào khác bởi vị nước lẩu chua chua cay cay, với hương thơm của riềng, xả nhúng kèm với các loại rau và hải sản tươi sống.
cach nau lau thai cũng không khó hay cầu kì và các chị em nội trợ nào cũng có thể nấu ngon, hãy xuống bếp để trổ tài với món lẩu thái hải sản nào.